pondelok 22. septembra 2014

TAG Knizny detektiv


Ahojteee :-)

Dlho predlho som nerobila žiadny TAG. Toľko som gúglila až som našla jeden, čo mi hneď padol do oka - veď čoby som to bola za milovníčku severských detektívok, keby som nespravila TAG s názvom Knižný detektív, všakže :-D Inšpiráciu som našla na tomto blogu:


Takže už dosť obkecávačiek a poďho na to :-)

Cieľom bolo pohrabať sa doma v knižnici a nájsť knihy, ktoré budú spĺňať rôzne kritéria.


1. Knihu, ktorá má  na svojom obale či v názve slovo "kniha":
Nová veľká kniha etikety
Áno, mala som obdobie, kedy ma veľmi zaujímal spoločenský protokol. To ako sa vhodne správať pri rôznych príležitostiach, ako sa obliecť, stolovať atď. Potom som to však vzdala, lebo čím dlhšie som sa do tajov etikety ponárala, tým väčší pocit som mala, že žijem medzi buranmi :-) Stále je však príležitosť, čas od času ju vytiahnuť a zahrať sa na múdru :-D


2. Klasiku:
Jana Eyrová

Kto by nepoznal dojemný príbeh sirôtky Jany. Už od útleho detstva musí bojovať proti rôznym nástrahám, no vďaka svojej nebojácnej povahe sa dokáže v živote presadiť, nájsť si vysnívanú prácu, a vďaka nej stretne aj lásku svojho života. Janu Eyrovú som prvýkrát čítala asi pred dvoma rokmi, a hneď som si ju zamilovala. Doma mám takéto staršie vydanie z knižného bazáru na facebooku, ale vôbec mi to nevadí, keďže vôňu starých kníh milujem :-)
Obálku so zvieraťom:
Pomaľované vtáča

3. Knihu v cudzom jazyku:
The Honest Life

Priznám sa, že som z nej zatiaľ prelistovala len prvých pár strán, chystám sa na ňu po tom, čo dočítam Hru o tróny. Pár rokov dozadu ma "osvietilo" a začala som sa zaujímať o zdravý životný štýl. Pamätám si, že to začalo prečítaním jedného článku o chemikáliach v kozmetike a už to bolo. Odvtedy pozorne študujem zloženie, či už potravín, alebo kozmetiky, pretože som začala raziť heslo - Ak si mám dať na seba ropu - to sa radšej polejem benzínom. Knihy o zdravom životnom štýle preto majú stále miesto v mojej knižnici. Uvidíme, čomu novému sa priučím od Jessici Alby :-)

4. Knihu s trblietavým obalom:  
Trojica

To by ste neverili, koľko nervov mi táto úžasná knižočka narobila, dokiaľ som ju odfotila :-) Písala som na ňu recenziu, takže keby ste o nej chceli vedieť viac, môžete si kľudne prečítať.

5. Obal, na ktorom sú iba písmená:
Synonymický slovník slovenčiny :-)

Možno sa zasmejete, ale je to super vec pri písaní, či už tu na blogu, alebo poviedok, článkov atď. Mne osobne sa totiž často stáva, že po sebe opakujem slová - takže synonymický slovník je rozhodne moje "must have" 

6. Knihu, ktorej hlavným hrdinom je chlapec/muž:
Krstý otec

Milujem milujem milujem túto knihu. Dlho som ju považovala za najlepšiu knihu na svete, dnes už "iba" za jednu z najlepších. Hlavný hrdina - Don Vito Corleone, je na papieri iba obyčajný obchodník s olivovým olejom, ale tí čo ho poznajú vedia, že zo svojho sídla v New Yorku spravuje obrovskú mašinériu, ktorej podliehajú všetci. Vplyv "krstného otca" siaha od polície, cez súdnictvo, až po tajnú službu. Tiež mám takéto staručké vydanie, ale nevymenila by som ho za nič na svete :-)

7. Najstaršiu knihu v mojej knižnici:
Dracula

Stokerovho Draculu som čítala, keď som mala asi 13 rokov a práve som v sebe objavila záľubu v hororoch. Toto vydanie je z roku 1963 a tým pádom je aj najstaršou knihou v mojej knižnici. Či sa k nemu ešte niekedy vrátim netuším, myslím, že skôr nie ako áno.

8. Knihu, ktorá nie je YA (= young adult, teda pre dospievajúcich):
Zóna nadšenia

Toto bola asi otázka hlavne pre mladších bloggerov, keďže u mňa by bol problém skôr opačný - nájsť nejakú YA knihu :-) Vybrala som Zónu nadšenia od Banáša. Kniha rozhodne nie je YA, avšak myslím si, že každý priaznivec YA by si ju mal prečítať, pretože pútavo, bez akýchkoľvek prikrášľovaní, či utópie popisuje časy relatívne nedávno minulé. V škole do nás hustia iba poučky a trápne letopočty, ale Banáš nás týmto obdobím prevedie prostredníctvom pútavého príbehu, pri ktorom budeme my - čo sme socík nezažili - častokrát len neveriacky krútiť hlavami

9. Obal knihy, ktorý je namaľovaný (nie je na ňom fotka):
Rose Madder

Veľmi krásny obal pre jednu priemernejšiu kingovku :-) Rose je mladá žena, ktorú týra jej manžel. Jedného dňa zozbiera odvahu a odíde od neho. V starožitníctve narazí na zaujímavý obraz, ktorý akoby ju nejakou nevysvetliteľnou silou priťahoval. Keď si ho kúpi, zistí, že to nie je len obyčajný obraz, ale brána do iného sveta...


10. Najhrubšiu knihu:  
Pod kupolou

Tak toto narozdiel od Rose Madder je kingovská klasika :-) Mestečko Chester´s Mill bolo jedného dňa odrezané od sveta tajomnou kupolou. Minulý rok vznikol na motív tejto knihy seriál, kde síce vystupujú rovnaké postavy ako v knihe, ale dejová linka je úúúúúplne iná. Pre mňa je teda kniha stále jednička :-)

11. Akúkoľvek inú vec v knižnici okrem kníh:
Scrabble+Alias

Spoločenské hry musia byť! Základ každej party alebo posedenia s kamošmi. K úplnosti mi tu chýbajú ešte žolíkové karty a kufrík na poker :-D

12.Knihu, ktorá nepatrí do žiadnej série, stojí samostatne:
Marťan

Marťana som tiež už recenzovala, a neviem o tom, že by malo byť pokračovanie.

13. Obálku, na ktorej je oko:
Ríša vlkov


Výýýýbornýýýý francúzsky triler, ktorý som čítala bohužiaľ už dávno pradávno, preto pridávam anotáciu z martinus,sk: "Anna Heymesová, manželka vysokého funkcionára ministerstva vnútra, trpí stratou pamäti a nepríjemnými halucináciami až do takej miery, že nespoznáva vlastného muža. Psychiater jej prezradí, že podstúpila závažnú chirurgickú operáciu. Kedy, prečo a kde si Anna nespomína. V tom istom čase je Paul Nerteaux, mladý zanietený policajt, poverený vyšetrovaním smrti troch žien, pôvodom z Turecka, ktoré pracovali v ilegálnych dielňach v parížskom podsvetí. Ich telá našli zohavené a jediným spoločným znakom bola ich fyzická podoba. Paul prizve k spolupráci bývalého kolegu Schiffera, policajta s pochybnou povesťou, on jediný mu však môže pomôcť preniknúť do tureckej komunity. Počas vyšetrovania vstupuje do udalostí Anna. Vďaka psychológovi sa jej pomaly vracia pamäť a postupne odhaľuje pravdu o vlastnej minulosti..."

14. Obálku, ktorá sa nepodarila
S počasím si tykám

Nesmejte sa, aj toto mám doma :-)))))

15. Fiktívny/skutočný denník:
Takúto knihu bohužiaľ nemám žiadnu, jedine ma napadol opäť Marťan, ale tá je písaná denníkovou formou iba sčasti :-)

16. Obálku, na ktorej je meč alebo iná zbraň:
Hra o tróny

 Myslím, že netreba predstavovať :-)

17. Najpoškodenejšiu knihu:
Nemám poškodené knihy, nejsom barbar! :-D

18. Knihu s ilustráciami:
Búrlivý výšiny


Ďalšia moja obľúbenkyňa z radov "klasiky". Tie ilustrácie sú tu síce takého divné ale sú :-D

19. Knihu, ktorej názov začína na písmeno "Z":
Zrada
Pre mňa osobne jedna z naj nesboviek. Aaaaa samozrejme, že všetci sa už tešíme na "Syna" ktorý má vyjsť v novembri :-)

Tak. Toľko pre dnešok z pátrania v mojej knižnici :-)

Majte krásny večer :-*

2 komentáre:

  1. nad týmto tagom premýšľam už nejký čas , asi niekedy spravím , ale video :)
    len neviem či nájdem knihy ku všetkým otázkam :D

    OdpovedaťOdstrániť