piatok 20. novembra 2015

Joe Hill - Rohy (...o tom, že sa neoplatí nasrať chlapa s rohmi na hlave ...)

Moji drahí knihomoli!

Po knihe od Joea Hilla som siahla z celkom prozaického dôvodu, ktorý vás dozaista neprekvapí. Chcela som vedieť, či je aspoň sčasti taký výborný rozprávač a spisovateľ ako jeho pán otec. Je? Nie je? Začítajte sa do môjho článku a zistíte, čo si o tom myslím ja :-)


Inggnatius Perish bol celý život smoliar. Jeho jediným šťastím bola priateľka Merrin, ktorú nielen že zavraždili, ale Igga dokonca podozrievali z jej zabitia. Rok po tejto nešťastnej udalosti sa Iggy v jedno ráno zobudí, a okrem zistenia, že má po prehýrenej noci ešte asi "dvojku" v žile, ho pri pohľade do zrkadla upúta ešte niečo. Na hlave mu behom noci vyrástli rohy. Áno naozajstné! Vďaka svojmu novému módnemu doplnku získa nadprirodzené schopnosti, pomocou ktorých postupne príde na to, kto Merrin zabil. A verte tomu, že toto zistenie sa mu nebude ani trocha páčiť...

Áno áno ešte raz áno. Rohy boli mojou prvou knihou od Hilla a musím sa priznať, že ma ňou dostal. Príbeh ma zaujal už od prvej stránky, jednak zaujímavým a neokukaným námetom a taktiež skvelým štýlom autorovho písania. Joe Hill drží čitateľa neustále v napätí, príbeh sa na jednom mieste zamotáva, potom opäť rozmotáva, no napriek tomu nezvoľňuje tempo a hluchých alebo pomalších miest v ňom bolo len veľmi málo.

Hlavnú podobnosť s Kingovou tvorbou som videla nielen v početných "úchylárčinách", ktoré nie každému môžu sadnúť, ale predovšetkým v hlavnom hrdinovi. Ten bol presným prototypom týpkov z mnohých kingoviek: človek, ktorý okúsil, ako chutí jeho dno a pomocou vlastných síl (a tiež novonadobudnutých nadprirodzených schopností) sa z neho snaží vyhrabať. Kedysi normálny chalan, dnes alkoholik, a povaľač, hraničiaci s asociálom, no napriek tomu mu po celú dobu čítania románu budete držať palce.

Ak máte radi príbehy s nezvyčajným námetom a nie ste žiadne padavky, ktorým prekážajú početné úchylárčiny, či "až príliš otvorené" rozprávanie príbehu, máte veľkú šancu, že Joe Hill a jeho Rohy pozitívne prekvapia aj vás...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára