streda 18. februára 2015

50 Shades of Grey (... filmová recenzia...)

Ahojte knihomoli!

Všetci fanúšikovia kníh vedia, že keď sa filmári rozhodnú preniesť na plátna kín knižný príbeh, môže z toho vzniknúť nielen super film, ale aj dosť veľký prúser. Obzvlášť ak je kniha medzinárodný bestseller, ktorý prečítali aj ľudia, čo zvyčajne nečítajú. Lebo veď... Twillight, Hunger Games, Divergencia atď... Poznáme to všetci. Pri 50 odtieňov sivej som ale bola kľudná. Nie je to žiadne scifi, dystópia, nie je tu treba žiadne špeciálne efekty. V tomto prípade bolo dostačujúce vybrať tých správnych predstaviteľov, a napísať dobrý scenár, ktorý bude mať hlavu aj pätu. Výber hercov vyzeral byť fajn a scenár mala napísať samotná E.L. James. A aký bol teda výsledok?



Úvodom sa vám ospravedlňujem za svoju neodbornosť, filmovú recenziu píšem prvýkrát, tak budem používať svoj klasický slovník "poviem to tak ako mi huba narástla". Hold literárny vedec tiež nie som a knihy recenzujem, tak to snáď nebude až také hrozné :-)

Na púti svojím knihomoľským životom som trilógiu 50 Shades brala ako povinnú jazdu. Prvý diel ma milo prekvapil, zhltla som ho za pár dní, no druhú časť som nedočítala a do tretieho pokračovania som sa pre istotu ani nepúšťala. K filmu som preto pristupovala nie ako nadržaná fanynka knihy, ale skôr ako zvedavec, ktorý si chce užiť piatkový večer s babami :-)

Veľmi milo ma prekvapil výber hercov. Palec hore za neopozerané tváre. Dakotu Johnson ani Jamieho Dornana som nepoznala  a to sa mi páčilo. Obzvlášť Dakota zahrala Anu presvedčivo. Gúľala očami, hrýzla si peru (ach ako mi tým len v knihe liezla na nervy), a na pána Greya pozerala ako na svätý obrázok. Jamie Dornan robil čo mohol, resp ako sa ukázalo v druhej polovici filmu, aj nemohol. Takto. Christian Grey je alfasamec, pri pohľade na ktorého by teda logicky žiadne ženské sedadlo v kine nemalo zostať suché. Z Jamieho som nebola hotová. Ok vy možno áno, ale mne sa kolená nepodlomili. Chýbalo mi pri ňom také to...NIEČO, čo robí z obyčajného fešáčika, chlapa, ktorému podľahne každá. Chápete niečo ako boli kedysi Geore Clooney či Gerald Buttler.

Čo ma trocha prekvapilo bola stopáž filmu. Takmer dve hodiny bohapustého sexu? Áno je pravda, že dej knihy autori ohlodali "na kosť" a prispôsobili filmovému divákovi. Napriek tomu som ale poslednú polhodinu pozerala na hodinky častejšie než by sa výborne baviaci sa divák mal. Z toho všetkého mi plynie záver - milovníčky tejto trilógie utekajte do kina (ak ste ešte neboli) a vy ostatní kľudne počkajte, až ho niekto zavesí na net. O nič neprídete :-)

Záverom by som ešte vyzdvihla soundtrack k filmu, ktorý bol úplne dokonalý a viem, že bude mať čestné miesto v mojom mp3 prehrávači. Majte krásny deň.

P.S.: Ešte sa s vami chcem v rámci tešenia sa na na 5. sériu GoT podeliť o jeden tematický ftípek:

7 komentárov:

  1. Já už ten film nemám ráda, (ani jsem ho ještě neviděla), a to protože se o tom tolik mluví, zahltilo to všechny zpráva, blogy, no prostě celý svět ! Většinou filmy, které mají takovou reklamu, nejsou až tak dobré. Jelikož filmy, které jsou úžasné, si reklamu udělají samy. Ale to je každého vkus. Závěrem ti děkuji za názor k tomuto filmu :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja to tiez nemam rada taketo masovky obzvlast ked im podlahnem a potom nechapem co na nich ludia vidia kedze podla mna su zle :-D ale tak to je vec vkusu

      Odstrániť
  2. Vazne? sranda, to som nevedela :-) mne sa twillight pacil ovela viac (ci uz film alebo knihy)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mne sa nepáčila už ani prvá kniha :D Vadilo mi tam veľa vecí a nejako nie som fanúšikom dominantný/podriadená... a v poslednom čase, akoby sa s takýmito knihami roztrhlo vrece. No na film som bola aj tak zvedavá už len kvôli tomu, že ako takýto námet spracujú. Film ma prekvapil v dobrom slova zmysle. Po niekoľkých recenziách, ktoré to totálne zvozili, som bola pripravená na najhoršie, no ukázalo sa, že ak ide niekto na film s nízkymi očakávaniami, aj by si ho celkom mohol užiť. Akurát občas som sa smiala na nevhodných miestach, zrejme na takých častiach, ktoré smiešne nemali byť a on to zahral trochu divne. Dakota bola výborná. No tiež tam bolo pár scén, ktoré asi nemuseli byť divákovi, čo nečítal knihu, celkom jasné a zrejme sa čudoval nad tým, prečo sa tak divne správajú. S kamoškou sme tiež počítali scény podobné Twilightu :D (akože to v lese, wtf?!). No inak to určite nebol najhorší film, čo som videla.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne! Ta scena v lese bola totalne ako z Twillightu tiez som si na to hned spomenula :-D Ale napriklad to co tu pisala kocka hore ze cele 50 shades vzniklo ako fanfiction na twillight som napriklad nevedela

      Odstrániť
  4. Tak Peťul, mám to za sebou. Aj prečítanie tvojej recenzie, aj mrknutie sa na film (nie, nešla som na to do kina:D
    No, vravela som si, že k filmu budem pristupovať pozitívne a budem sa snažiť nájsť nejaké plusy... ufff!!! Jediné šťastie som mala, že som to kukala doma a mohla som pri tom napríklad písať recenziu, inak by som sa unudila. Nechcem vravieť, že ten film bol zlý (bol), lebo kritiky naň už bolo veľa, ale najhoršie bolo, že ten film bol strašne, ale strašne nudný! A presne ako tebe, nesadol mi herec. Neprišiel mi ani trocha sexy a ešte k tomu sa mi zdalo, že má nejaké divne malé predné zuby :D :D
    Ak by tam bol G.Buttler (ach bože áno!!) tak by mi bolo jedno, o čom je ten film, ale aspoň by sa bolo na čo kukať.
    Takto som to vyslovene pretrpela.. jediná scéne, ktorá sa mi páčila po hereckej stránke bola tá posledná, kedy Anastasia so slzami v očiach po výprasku vravií "Toto je to, čo chceš?". Myslím, že tam bol záblesk jej talentu, ale škoda, že ho nemohla vo filme prejaviť viac... takže tak :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Petka takto... keby ho hra Butler nic ine by mi na tom filme nevadilo :-D :-D :-D Takze s tebou suhlasim (ako vzdy)

      Odstrániť